پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر آقای سید علی حسینی سیستانی

بسمه تعالی
رؤیت هلال ماه شوال در شامگاه امروز سه شنبه 29 ماه مبارک رمضان با چشم غیر مسلح ثابت شد، بنابراین فردا چهارشنبه اول ماه شوال و روز عید سعید فطر است.
ان شاء الله بر همه مسلمانان مبارک باشد.
دفتر آقای سیستانی (مد ظله)

پرسش و پاسخ » حج ـ مستحبات منا

۱ پرسش: مستحبات در منا را بیان فرمایید ؟
پاسخ: برای حاجی مستحب است که روز یازدهم و دوازدهم و سیزدهم را در منا بماند، و از آن جا بیرون نرود حتی برای طواف مستحب بجا آوردن.
و تکبیر گفتن در منا بعد از پانزده نماز و در غیر منا بعد از ده نماز که اول آنها نماز ظهر روز عید است مستحب می باشد، و بهتر است در کیفیت تکبیر آن است که بگوید:
«الله اکبر، الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر، الله اکبر ولله الحمد، الله اکبر علی ما هدانا، الله اکبر علی ما رزقنا من بهیمة الانعام، و الحمد لله علی ما ابلانا».
و مستحب است که نمازهای واجب و مستحب خود را در مسجد خیف به جا آورد، و روایت نموده است ابوحمزه ثمالی از حضرت باقر (علیه السلام) اینکه فرموده است: هر کس صد رکعت نماز در مسجد خیف واقع در منا بخواند قبل از اینکه از منا بیرون رود، معادل عبادت هفتاد سال خواهد بود، و هر کس در آن جا صد مرتبه «سبحان الله» بگوید، ثواب آن برابر ثواب بنده آزاده کردن است، و هر کس در آن جا صد مرتبه «لا اله الا الله» بگوید، ثواب آن برابر است با ثواب کسی که احیای نفس کرده باشد، و هر کس در آن جا صد مرتبه «الحمدلله» بگوید، ثواب آن برابربا ثواب صدقه دادن خراج عراقین در راه خداوند جل و علا می باشد.
sistani.org/23134
برای ارسال سوال جدید اینجا را کلیک کنید
العربية فارسی اردو English Azərbaycan Türkçe Français